tirsdag den 22. oktober 2013

2 år siden...

I dag er det præcis 2 år siden jeg sidst har haft menstruation. Det er godt nok ikke et emne,  der bliver snakket så meget om, men det er en af glæderne ved at amme længe. Hvis man er heldig. Jeg har både hørt om kvinder, der har fået mens 8 uger efter de har født, men også om kvinder, der først har fået det når de er holdt op med at amme. Jeg tror jeg er en af de sidste :-)

En af de andre gode ting ved det er, at det er en naturlig prævention. Så længe jeg ikke har mens, kan jeg ikke blive gravid. Eller dvs. det kan man jo 14 dage før den første mens. Det er jo meget rart, når man som os, ikke skal have flere børn.

Pointen med dette indlæg er nok at fortælle, at der er andre fordele ved at amme. Man skal ikke planlægge efter dette, men det er en fantastisk ting at tage med. Og så sparer man en masse penge på bind :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar