torsdag den 28. november 2013

Speciale

Så fik jeg søgt om specialevejleder. Jeg har fundet en mandlig vejleder, som jeg synes er rigtig faglig dygtig, og som jeg tror jeg vil arbejde godt sammen med. Jeg har indkredset mit emneområde ret godt, men intet er jo helt sikkert endnu. Den mail jeg sente, så sådan her ud:

Jeg kunne godt tænke mig at skrive om ammekulturen i Danmark. Specialet skal primært handle om offentlighedens reaktioner på langtidsamning og offentlig amning. Jeg vil gerne gå i dybden med de hug man som offentligt ammende og/eller langtidsammende mor kan få, hvis man skriver offentligt på Facebook at man ammer. Derudover kunne det være spændende at skrive om forskellen på reaktionerne, om man sidder bag en computerskærm eller om man går på gaden. Jeg kunne godt se det sjove i at slæbe min (på det tidspunkt) 1½-2årige datter med rundt i offentligheden og amme hende (hvis hun er med på den selvfølgelig), bare for at se folks reaktioner. Jeg er godt klar over de forskningsetiske risici ved at bruge mig selv, som case, så derfor skulle det ikke være mine erfaringer og oplevelser, jeg vil tage udgangspunkt i. Derudover kan jeg indsamle data fra diverse internetfora, både fra folk som er for amning og folk som er imod amning. Målet med opgaven kunne være at skrive noget relevant for f.eks. Foreningen Forældre og Fødsel eller måske for sundhedsplejen. Min arbejdstitel er: ”Det er jo bare bryster”, som spiller lidt på provokationen i det, da sætningen betyder noget forskelligt, alt efter hvor man lægger trykket.

Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang, og jeg håber på at kunne opdatere bloggen med mine undersøgelser og resultater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar