mandag den 17. juni 2013

Amme demo

I dag var Caroline og jeg til demonstration på rådhuspladsen i København. Vi var mødt op sammen med en masse andre mødre, fædre, gravide, store og små. Det var bare en sag, som jeg ville støtte, så derfor tog vi den lange vej fra Bjerringbro i lørdags. Så kunne vi jo samtidig besøge min mor og min veninde, som jeg slæbte med til demo.

Vi kom derind lidt over 15, så der var helt fyldt op med barnevogne og folk på hele pladsen. Vi valgte at gå ind i midten og sidde, og jeg fik så ammet Caroline. Da hun ikke gad mere gik vi lidt rundt og hilste på nogle søde damer inde fra et forum ved navn slyngebarn. Lige pludselig blev klokken så 16 og så skulle vi videre. Selve demonstrationen varede nemlig kun en time.

Jeg er simpelthen så glad og stolt over at så mange har valgt at støtte op om det her. Det er så vigtigt at vi får sat fokus på vores børns ret til mad og tryghed i offentligheden. Det er jo også derfor jeg skriver herinde :-) hvis vi ikke kæmper den kamp nu, så skal vores børn til at amme deres børn i skjul og så skal de til at kæmpe kampen. Og det vil jeg ikke byde dem. Jeg ønsker at mit barn skal leve op i en tryg og fri verden, hvor barnets behov vægter højere end en voksens ønske. For behovet for mad og tryghed er netop et behov. Uden det kan barnet ikke leve. Men den voksne der ikke vil se på det, den kan sagtens leve alligevel. Og den voksne kan gå eller kigge væk. Det kan barnet ikke.

Til slut kommer der lidt billeder fra i dag :-) der er også et lille bevis på, at jeg ikke kan komme til København, uden at tage i Disney store. Men det er en anden historie :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar