mandag den 3. juni 2013

Vuggestuen

Jeg er i gang med at køre lillepigen ind i vuggestuen. Det kan godt være svært når man ammer, samsover og hun ikke bruger sut. Men heldigvis er det nogle dejlige og kærlige pædagoger vi har :-)

I dag kom jeg med hende, og hun ville ikke efterlades! Så jeg fik da bare lov til at blive hele formiddagen og give hende mad og sidde med hende. Amningen foregik også på gulvet i vuggestuen, selv om de tidligere har tilbudt jeg kunne gå ind i et andet rum. Tilbuddet var kun for lillepigens skyld. Pædagogerne var ligeglade med hvor vi sad.

Jeg har valgt at forsøge og gøre vuggestuen et rart sted og være for hende. Og det inkluderer amningen. Så det er det sidste jeg gør inden jeg går, og det første jeg gør når jeg henter. Og Caroline nyder det.

En ting vores vuggestue er god til, er at bruge den ifavnske teknik. Pædagogerne tager ungerne op og bærer meget på dem. Caroline har kun ligget selv når hun sov og siddet selv når hun spiste. Ellers har hun været i favnen på en af de voksne. Det er rigtig dejligt at vide, at hun ikke bare bliver efterladt. Hun kræver så også meget, fordi hun er stædig, ved hvad hun vil og græder når hun ikke får det. Men pædagogerne er bare så gode til at trøste. Og når de ikke kan trøste mere, så ved jeg at de ringer efter mig. Det giver bare den bedste ro i maven, når jeg ved at jeg kan aflevere min datter et godt sted.

Der er intet ammebillede denne gang, men vil vise et billede af min glade datter :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar