søndag den 2. juni 2013

En hyldest

Endnu en dejlig dag lakker mod enden. I dag skulle vi handle, og vi var igen igen i Bilka. Vi kan så godt lide at være der om formiddagen, når der ikke er så mange mennesker. (Nej jeg får desværre ikke penge for at skrive det :-) )

Denne gang fandt jeg en sofa midt i en udstilling ud til den store gennemgang ned til kasserne. Her sad jeg og gav min datter mad, mens storebror og far rendte rundt i legetøjsafdelingen. Jeg tænkte godt nok over at det var en sofa, de sikkert gerne ville sælge en dag, så jeg havde det lidt skidt med det. Men det store smil en anden kunde kom med, det gjorde det helt ok :-) der gik også flere medarbejdere forbi, men de gjorde intet.

En rigtig god ting ved Bilka er at de gør en masse ting for de små. Dels kan man få en gratis ble, hvis man står og mangler. Man kan få en bolle (i hvert fald i Jylland og på Fyn). Ulven giver ulveposer til alle børn, selv min baby har fået første gang, da hun var 5 mdr. Til sidst så har jeg flere gange siddet i deres cafeteria og ammet, selv om jeg ikke købte noget. Tror endda det var der jeg var første gang jeg ammede udenfor hjemmet og sygehuset.

Da vi kom hjem fra shoppingturen skulle vi have et par venner på besøg. Jeg er så heldig at jeg er velsignet med nogle dejlige venner. De bliver nemlig ikke forarget, når jeg hiver patten frem og fodrer min baby. (Hvis de gør, så skjuler de det godt). Jeg tror faktisk ingen i vores vennekreds har set skævt til min amning. Også selv om flere af dem ikke har børn. Det er simpelthen så dejligt at vide, at om de er hos os eller vi er hos dem, så skal jeg ikke bekymre mig om at skjule så meget som muligt. Og deres åbenhed er en stor del af grunden til at jeg "tør" amme så frit som jeg gør :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar