lørdag den 6. juli 2013

Jernalder, stranden og slottet

I dag startede vi i Hjemsted oldtidspark, hvor vi skulle se en masse levende historie. Der var kommet nogle stor krigere, som ville demonstere hvordan man levede og slås dengang. Det var en rigtig spændende fremvisning.
Inden de gik i gang, der satte vi os klar på forreste række, fordi Caroline ville have mælk. Vi synes det var smartest jeg nu ammede hvor vi skulle være. Imens jeg sad der, der kom aktørerne frem og skulle aftale noget indbyrdes og tjekke mikrofon. Den ene bandede, så jeg sagde kækt at der er børn til stede. De svarede kækt tilbage, hvorefter den ene sagde at han mente der var ammeforbud i parken. Det var sagt i sjov. Men det viser bare hvor langt debatten er kommet, og at selv ældre mænd som han var, kan joke med det.

Bagefter tog vi på stranden for lige at blive dyppet og lege lidt. Vandet var skønt og sandet var dejlig varmt, så lillepigen kom ned og lege med sand. Jeg ville også have hende med i vandet, men hun var ikke enig. Det endte med at Caroline og jeg sad i sandet mens Chr og manden fløj med dragen. Jeg kan så fortælle at sand, snot og mælk ikke er en god kombi. Jeg havde sand overalt, og hun fik sand i hele ansigtet. Men vi hyggede os :-)

Til sidst tog vi til Møgeltønder for at se slottet og lege i slotsparken. Det var dejligt at se knægten lege det samme sted som jeg har leget for 20 år siden. Der fik jeg også ammet lillepigen, og imens spekulerede jeg på, om kongehusets mødre også har ammet deres børn. Det skal da undersøges når vi kommer hjem :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar